Boottocht - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Loekie83 - WaarBenJij.nu Boottocht - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Loekie83 - WaarBenJij.nu

Boottocht

Blijf op de hoogte en volg

28 Januari 2015 | Thailand, Phi Phi-eilanden

De boottocht begint. Na twee verschrikkelijke eenzame dagen te hebben gehad ( waarvan ik nu besef dat de eenzaamheid mijn eigen gedachten zijn, mooi leerproces) loop ik, met nog een kater ervan, naar het tentje waar een Thaise man op een fiets mij ophaalt en de weg wijst naar de boot. Op de boot worden we begeleid door een gids die Engels spreekt. Nou ja Engels. Gelukkig herhaalde hij alles drie keer. Wat een zelfkennis dat jong. Elke zin begon met: " anybody" want everybody is te lastig uitspreken. " eniebodie sie bee. Dis Mayy bee. Eniebodie want swim. Eniebodie kom bek, eniebodie kom sie fish" Bla bla. Nou ik kon alleen maar denken: eniebodie shot mouth. Oh nee Malou. Ff zennnnn, om je heen kijken en geniet! Niet zo op de negatieve dingen letten. Kom op. ( ik zat nog ff in de negatieve flow) Eerste strand van de film DE BEACH. Super mooi. In mijn eentje rond gelopen en foto's gemaakt en Leonardo Dicaprio gezocht....maar helaas. Was trouwens nog lastig om een foto te maken met de mooie omgeving zonder iemand op de achtergrond die een selfie aan het maken was. Springend, honderd keer opnieuw. Voornamelijk Chinezen. Was een prachtige massa mensen met een beetje strand.
Maar wat een mooi eiland en zo helder water heb ik nog nooit gezien. Zo mooi blauw. Echt prachtig. En nog veel meer eilandjes af gevaren. Monkey eiland. Mochten we helaas niet op.
Nog een Nederlands stel ontmoet op de boot. Gezellig mee gekletst. En met een snorkelset het water in en een....... Gids:" ENIEBODIE ENIEBODIE KOM SIE TURTEL ENIEBODIE! Oke snel erop af en ja daar zwom ie. Lief schildpadje. Oke mooi geweest voor Loekie. Ik ' de waterrat' ahum.. niks voor mij. Vroeger als kind al niet. Sta op foto's dat mama mij boven het water tilt en mijn zus maar zwemmen. Nou mama waar was je nou? Konden ook met haaien snorkelen. Iedereen fanatiek het water in. Ikke nie... Daaaag een haai lelijk beest. Oke ik durfde ook niet. Nou zijn we daar ook weer achter.
Boottocht heeft mij goed gedaan en zo zie je maar.... Dip overleefd. Braziliaans meisje ontmoet. Eindelijk iemand die WEL van mijn naam gehoord heeft. Malou is namelijk en Braziliaanse naam maar dan Maria Louisa en roepnaam Malou. Toch leuk. Want de meeste hadden er nog nooit van gehoord. Dat Braziliaanse meisje wilt ook naar Koh Tao en besloten om samen daar heen te gaan. In de avond naar wat live muziek geluisterd. Super gezellig. Iedereen meezingen en samen met nog een Zweeds meisje stond ik weer zingend ( helaas kennen ze geen Anouk ander had ik ff lekker mijn dingetje kunnen doen GIRL GIRL GIRL) in de kroeg. Braziliaans meisje bleef en ging nog naar het strand. Ik niet. Voelde me goed en wilde dat graag zo houden. Volgende dag twijfelde dat Braziliaanse meisje of ze de volgende dag naar Koh Tao wilde, misschien een dag later. Ik niet! Ik ga morgen! Lekker alleen met de nachtboot. Hebben we dat ook een keer ervaren en scheelt weer overnachting kosten. Hop nieuw eigen plan en dan maar alleen. Misschien ook wel beter en een stuk minder eng. Ik kan het wel. Doei koh Phi Phi....

  • 28 Januari 2015 - 09:25

    Fleur:

    Trots op jou stoertje, en ik vind snorkelen ook eng haha sssst niet doorvertellen hè

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi-eilanden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2015

Koh Tao

29 Januari 2015

Welkom Koh Tao

28 Januari 2015

Boottocht

27 Januari 2015

DE dip

24 Januari 2015

Op naar Krabi

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 4934

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: